23 Eylül 2007 Pazar

Butce 2: Ozel Saglik Sigortasi

3 gunluk Ankara seyahati sonrasi, bloguma ilgi gostermeye nihayet vakit buluyorum.


Butcemde yer vermem gereken konulardan biri Ozel Saglik Sigortasi. Bunu ilk kez bireysel olarak yaptirdim. Daha once calistigim sirketler bunu karsiliyordu fakat o donemde isten ayrilmistim ve henuz yeni bir isim yoktu ancak, ara verirsem omur boyu yenileme garantimi yitirecegimden cekindim ve tabii ayrica sigortasiz olmak da iyi birsey degil. Ustelik su anki isimde Saglik Sigortasi yok, dolayisiyle iyiki de yaptirmisim.

Bundan onceki sirketimin anlasmali oldugu sigorta sirketi bana gore en kotu sirketlerden biriydi ve tansiyon hastasi oldugum icin kalple ilgili tum hastaliklari kapsam disi birakmisti. Buna fena icerlemistim ancak, ugrasacak firsat bulamamistim. Fakat, sigorta yaptirmam gerektiginde bu konuda birseyler yapmaya karar verdim ve bircok firmadan teklif istedim. Iclerinden uygun olan firmaya kalp hastaligi muafiyetimin kaldirilmasi icin ne gerektigini sordum. Eger eforlu elektro testini gecersem, muafiyeti kaldirabileceklerini soylediler. Ben de teste girdim ve muafiyeti kaldirttim. Bunun uzerine eski sigorta sirketim de aniden bana muafiyetleri kaldirma opsiyonu onerdi ama 2,000 YTL ilave prim odemem kaydiyla. Cok zekice, oyle degil mi? Ustelik de yalan oldugunu bile bile baska sirkete gecersem omur boyu yenileme hakkimin yanacagini soylediler. Oysa omur boyu yenileme hakki firmadan firmaya aktarilabiliyor.

Sigorta sirketlerine karsi cok dikkatli olmak lazim. Sizi aceleye getirmelerine asla razi olmayin. Mutlaka alternatifleri inceleyin, dokumanlari cok dikkatle okuyun ve akliniza takilan herseyi sorun. Muphem yanitlari kabullenmeyin. Gerekiyorsa aciklamalari yazili isteyin. Ben birkac konuda aldigim yanita guvenemedigim icin tamamen ilgisiz bir sigorta sirketini arayip, sorularimi onlara da sormustum. Ustelik bana yanit veren kisiye neden onlari aradigimi acikladigim halde sagolsun beni basindan savmadi ve de uzun uzun ipuclari verdi.

Bu konudaki en kritik konu sececeginiz paketin size uygun olmasi, sigortaciniza degil. Ben kendi secimimi yaparken benim icin gercek riskin yatarak tedavi olduguna karar vermistim. Siradan muayenelerin limitli olmasini tercih etmistim zira, cok fazla doktora gitmeye gereksinim duymuyorum. Ayrica, bu sigortayi yaptirdigimda daha once de belirttigim gibi calismadigim bir donemdeydim ve bunun ne kadar surecegini tahmin edemiyordum. Onumuzdeki Ocak'ta yenileme yaparken, paket secimimi yeniden gozden gecirecegim.

Bu konuda daha cok bilgisi olanlar varsa ve de paylasirlarsa cok sevinirim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Uzun süredir Koç Allianz'dayım fekat bu sene saçma değişiklikler oldu! bu sene de poliçemi yenilememe rağmen, seneye büyük ihtimal başka bir şirkete geçiş yapacağım ve bu büyük ihtimal Yapı Kredi olacak ki yine Koç!

Allianz ve Koç ortaklığında bir sorun varmış! Bu nedenle mesele eğer hala çözülmesiyse Amerikan Hastanesi Koç Allianz'ın anlaşmalı kurumu olmaktan Ekim ya da Kasım ayı itibariyle çıkacakmış, yani anlaşmalarını yenilemeyeceklermiş! Benim için önemli çünkü doktorlarımın çoğu Amerikan'da! Bu sene primler de bence gerektiğinden fazla arttı! Sebebi is bence çok basit, doktrlarımdan birinin anlattığına göre sorunu çıaran taraf Allianz'mış. Hastaneden daha fazla para istiyormuş, tabi hastaneler bunu yapmayınca neyi arttıracaklar müşterinin primlerini! Benim tez bu! Yani seneye kesin başka bir şirketteyim! Bu seneyi de yaşayıp göreceğiz!

Özge

Unknown dedi ki...

Genel olarak sektordeki en pahali fiyat uygulaması Koc Allianz ve Yapi Kredi de mevcut. police teminatlarida dusuk olmasina ragmen..
eger arzu ederseniz yenileme doneminizde; hak kaybi yasamadan size alternatif teklif sunabilirim.
Emre 533.337.40.79
emreugur@yahoo.com