24 Eylül 2007 Pazartesi

e-MBA Kredisi

Bugun bir bankanin web sitesinde aylik %1,59 faizle ve 48 ay vade ile e-MBA kredisi verildigi duyurusunu gordum. Detayini okumadim ama sanirim baska yuksek lisans programlarini da iceriyor. Bu kadar yuksek faizle borc para alip, e-MBA yapan arkadaslar umarim, program sonrasi bunu yapmamak gerektigini ogrenmis olurlar. Biraz pahali bir ders olur ama saglik olsun.

Yanlis anlasilmak istemem; bildigim kadariyla Amerika'da ogrenci kredileri cok yaygin ve kisinin kendine deger katmasi icin yapmasi gereken yatirim varsa, tabii ki yapmasi gerekir ama odenecek bedel de cok onemli. Dereceyi erteleyip, biraz para biriktirip, ya hic borclanmadan ya da mumkun mertebe az borclanmak iyi bir cozum olabilir. Onemli olan yuksek lisans yapmis olmak icin yapmamak. Gercekten bu program kisisel kariyer hedefleri acisindan kilit bir unsursa gereken fedakarlik yapilir elbet. Yillardir ozel sektorde calisan bir yonetici olarak, kendi bulundugum sektorlerde yuksek lisansin bir fark yarattigini gormedim. Baska sektorler konusunda yorum yapamayacagim ama dikkatle dusunmek gereken bir konu. Attiginiz tas urkuttugunuz kurbagaya degecek mi?

2 yorum:

Serhad dedi ki...

Merhaba;
bende şuanda yüksek lisans öğrencisiyim ve sizin dediğiniz gibi hedeflerimi belirleyerek bu yola girdim.

Ancak siz kendi sektörünüzde faydasının olmadığını söylemişsiniz. Bende tecrübelerinizden faydalanmak adına hangi sektörde çalıştığınızı merak ettim.

Ayrıca eğitim düzeyinin herşeyin göstergesi olmadığına inanıyorum. Özel sektörde de herşey kişinin kendisinde bitiyor en nihayetinde

T'Pol dedi ki...

Yaklasik 20 yildir yogunlukla Savunma Sanayii ve IT Hizmetleri sektorlerinde calistim. Savunma Sanayiinde idari elemanlarin yuksek lisansi itibar gormuyordu ama muhendisler bu sayede maaslarinda biraz artis saglayabiliyordu. Son 7-8 senede birseyler degisti mi bilmem. IT'de ise yuksek lisansdan cok sertifikali egitimler ve uzmanlasmaya yonelim makbuldur. Temelde firmalar askerligini yapmamis calisanlari ise alma karari verirken, yuksek lisans programina kayitli mi, ne zamana kadar tecilli diye bakiyorlar. Onun disinda bu egitimin katkisi nedir diye pek de sorgulamiyorlar. Dediginiz cok dogru, is kisinin kendisinde bitiyor. Hedeflerinizi gerceklestirmekte basarilar diliyorum.