1 Haziran 2009 Pazartesi

Kariyer yolunda bir okuyucunun soruları - 1

Bir okuyucum kendi durumu ile ilgili bilgi vermiş ve bazı sorular sormuş: “Ben XYZ Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenciyim. Okul bitince özel sektörde çalışmak istiyorum. Lisansımın iş arama aşamasında, işverenin gözünde bir engel olarak algılanacağının farkındayım.

Daha önce bir reklam ajansında ve ulusal bir gazetede staj yaptım. Ancak hiçbiri istediğim kadar çalıştırmadı beni ve hiçbir şey öğrenemedim. Oysa altı ay kadar uluslararası bir tekstil markasında satış danışmanlığı, dış işleri bakanlığına bağlı olarak yabancı ülkelerden gelen dış işleri bakanlarına yaptığım mihmandarlık görevi, hatta garsonluk ve rehberlik gibi işler bile bana kendimi çok daha çalışır hissettirdi ve az da olsa, en azından kendimle ilgili bir şeyler öğrenebildim.

Benim sorularım şunlar:
1) Çok iyi derecede iki dil bilen (ingilizce, fransızca) biri olarak hangi sektörler bana uygun olabilir? İnsan Kaynakları, Kurumsal İletişim ve Dış Ticaret gibi alanlar uygun olabilir gibi geliyor. En azından karar verirsem şimdiden o alanla ilgili verilen eğitimleri araştırmaya başlayabilir hatta belki o alanda bir yüksek lisans yapabilirim.

2) Şu anda 24 yaşındayım ve okulum bir yıl uzadı. Yüksek lisans yaparsam 27 yaşında eğitim hayatımı bitirmiş olacağım. Ben yüksek lisans sürecinde vardiyalı olduğu için mağaza müdürlüğü, perakende gibi bir işte çalışmayı düşünüyorum. Ancak sizce 27 yaş iş aramaya başlamak, okulu bitirmek için çok geç bir yaş mı?

3) Bir okulda Stratejik İletişim Yönetimi adında, daha çok kurumsal kimlik oluşturma ve halkla ilişkiler sektörüne hitap eden bir yüksek lisans programı var. Ayrıca Erasmus veya denklik programıyla( Yüksek Lisans tezinizi hem yurt dışında Erasmus programıyla başvurduğunuz hem de giriş yaptığınız okulda savunuyorsunuz böylece her iki ülkeden de diplomanız denklik alıyor.) Bir yıllık bir yurt dışı tecrübesi de edinebiliyorsunuz. Sizce ilerde Kurumsal İletişim alanında çalışmak için uygun bir program mıdır? Yoksa bir MBA programını mı tavsiye edersiniz? Ben en azından bu yüksek lisans programıyla kendime istediğim alanda bir yol çizip, ilerde tecrübe edindikçe daha üst bir pozisyon için bir executive MBA programına çalışırken katılmayı makul buluyorum.

Son olarak şunu söylemek istiyorum. Ben öncelikle 35 yaşıma geldiğimde artık belli bir sektörde ve alanda tecrübeli, sorumluluk alabilecek, referans gösterebilecek bir seviyeye ulaşmak istiyorum.”


Yarın bu okurun sorularına kendimce yanıtlar vermeye çalışacağım. Yazıda adı geçen sektörlerde çalışanlar ya da felsefe mezunu başka okuyucularım varsa, katkıda bulunmaktan çekinmesinler lütfen.

Hiç yorum yok: